رونمایی از 5 کاندیدای موتلفه ، کاندیداتوری تاجزاده و شکاف در اصلاحات

به گزارش هیو بلاگ، هشتمین جمهور عنوان بستۀ خبری-تحلیلی است که همزمان با سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران و انتخاب هشتمین رئیس جمهور، به بازخوانی خبر های رسمی و غیر رسمی پیرامون انتخابات و نامزد های ریاست جمهوری می پردازد.

رونمایی از 5 کاندیدای موتلفه ، کاندیداتوری تاجزاده و شکاف در اصلاحات

گروه سیاسی خبرنگاران؛ هشتمین جمهور عنوان بستۀ خبری-تحلیلی است که همزمان با سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران و انتخاب هشتمین رئیس جمهور، به بازخوانی خبر های رسمی و غیر رسمی پیرامون انتخابات و نامزد های ریاست جمهوری می پردازد.

در اولین شماره از این بسته، به مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته پرداخته ایم از شایعه عقب افتادن انتخابات و اعلام کاندیداتوری ها تا وعده نامزد های احتمالی ریاست جمهوری و دعوا های سیاسی جناح ها.

تعویق یک ساله انتخابات

در میان اخبار اعلام کاندیداتوری نامزد ها و حواشی انتخابات، شایعه ای دست به دست می چرخد که اصل ماجرای انتخابات را زیر سوال می برد؛ خبر تعویق یک ساله انتخابات ریاست جمهوری! اظهارات امروز رئیس جمهور نیز، بیش از پیش به این شایعه دامن زده است. حسن روحانی در بخشی از جلسه امروز هیات دولت با اشاره به این مساله، گفت: ما در برنامه هسته ای، ما در برنامه واکسن، ما در برنامه مقابله با کرونا و ... هیچ نظری به انتخابات نداریم. حتی اگر انتخابات در 1400 نبود و در 1401 بود. ما همه این ها را انجام می دهیم. مردم اگر احساس کنند شرایط زندگی شان بهتر شده، با نشاط بهتری در انتخابات شرکت می کنند، ما انتخابات پرشور می خواهیم. روحانی با گره زدن نشاط مردم و بهبود شرایط به مساله مشارکت، سخن از تعویق انتخابات می آورد در حالی که پیش از این، از وعده 100 روز آخر دولت سخن گفته بود.

اعلام کاندیداتوری بادامچیان و معرفی 5 کاندید حزب موتلفه اسلامی

اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی امروز 1 اردیبهشت در نشستی خبری کاندیداتوری خود را برای انتخابات ریاست جمهوری گفت. وی هم چنین از آقایان میرسلیم، نیکنام، انواری و ترقی به عنوان دیگر نامزد های حزب موتلفه نام برد.

بادمچیان در این نشست با اشاره به ارتباط احزاب و انتخابات اعلام کرد: ما به عنوان حزب وارد شدیم و به دولت حزبی با پشتوانه حزبی معتقد هستیم. ما قصد رقابت نداریم و می خواهیم خودمان را به مردم عرضه کنیم و اثبات کنیم که یک حزب توانا و با برنامه می تواند دولت تشکل دهد و به مردم نیز پاسخگو باشد. اگر فرد به صورت شخصی کاندیدا شود، نتیجه اش همین دولت هایی می شود که اعضای کابینه با یکدیگر درگیر می شوند، اما حزب از نیرو های حزبی توانا که کارآزموده هستند، استفاده خواهد کرد.

یارانه یک میلیونی آذری جهرمی

آذری جهرمی وزیر ارتباطات در کلاب هاوس وعده یارانه یک میلیون تومانی داده و گفته است: می توان به هر ایرانی ماهانه یک میلیون تومان یارانه داد. به شرطی که بعد از لغو تحریم ها، بهره وری را بهبود بخشید و همچنین یارانه های پنهان را اصلاح کرد. گفته می شود آذری جهرمی که یکی از گزینه های جدی اصلاحات است، علاوه بر ریاست جمهوری چشمی به شهردار تهران شدن، نیز دارد.

کاندیداتوری تاجزاده و شکاف در اصلاحات

پس از توئیت الیاس حضرتی دبیرکل حزب اعتمادملی به احتمال حضور تاجزاده در انتخابات، حدس و گمان های مختلفی پیرامون این مساله مطرح شد تا آنجا که تاجزاده در توئیتی گفت که تصمیم نهایی را نگرفته و در حال مشورت است.

غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در کلاب هاوس و با اشاره با این مساله گفت: خوب است اگر وزارت کشور و شورای نگهبان آقای تاجزاده را تائید کنند و فکر می کنم این امر امتحان خوبی است که مشاهده کنیم مردم این نوع لحن و گفتار را انتخاب می کنند یا خیر.

روزنامه سازندگی در واکنش به این خبر 10 پرسش از تاجزاده درباره حضور در انتخابات پرسیده و در مهم ترین پرسش مساله تحریم انتخابات را مطرح کرده است؛ اعلام کاندیداتوری و تمایل وی به این مساله در حالی ست که وی از پرچمداران تحریم انتخابات مجلس بوده است.

مجله آی سیب: مجله آی سیب | مجله فناوری های جدید، رایانه ها، موبایل ها و کجت های هوشمند

مجله بیزبینگ: مجله بیزبینگ، مجله موفقیت در کارآفرینی و کسب و کار

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 7976

به "رونمایی از 5 کاندیدای موتلفه ، کاندیداتوری تاجزاده و شکاف در اصلاحات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از 5 کاندیدای موتلفه ، کاندیداتوری تاجزاده و شکاف در اصلاحات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید