دستگاه اکسیژن سنج خون ایرانی ساخته شد

به گزارش هیو بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، مسعود صدری از مدیران یک شرکت دانش بنیان اظهار کرد: دستگاه پالس اکسی متر انگشتی در تجهیزات مختلفی از جمله در ونتیلاتورها و دستگاه های پایش علائم حیاتی در مراکز درمانی مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع این دستگاه عمل سنجش سطح اکسیژن در خون را انجام می دهد.

دستگاه اکسیژن سنج خون ایرانی ساخته شد

وی با اشاره به افزایش درخواست جهانی برای استفاده از دستگاه پالس اکسی متر انگشتی اضافه نمود: به دلیل مسائل حاد تنفسی ناشی از بیماری کرونا، طبیعی است که میزان درخواست ها برای این دستگاه به شکل چشمگیری افزایش یابد. خوشبختانه با حمایت های انجام شده پیروز شده ایم که این دستگاه را با قیمت تقریبی یک چهارم نمونه خارجی فراوری کنیم.

صدری در ادامه گفت: بسیاری از مدل های موجود در بازار از باطری استفاده می نمایند، اما دستگاه فراوریی این شرکت، از نوع شارژی است. در حال حاضر در حال آماده کردن سفارش سه هزار دستگاه هستیم و امیدواریم در نزدیک ترین زمان ممکن، سطح فراوری را به 10 هزار دستگاه برسانیم.

وی همچنین اعلام کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بسیاری از شرکت های دانش بنیان و فناور را ترغیب و تشویق می نماید که فراوریات فناورانه خود را برای مقابله با کرونا افزایش دهند. در این بین شرکت هایی که محصولات فناورانه مورد احتیاج را فراوری نمایند نیز از سوی این معاونت مورد حمایت قرار می گیرند

مجله آی سیب: مجله آی سیب | مجله فناوری های جدید، رایانه ها، موبایل ها و کجت های هوشمند

مجله بیزبینگ: مجله بیزبینگ، مجله موفقیت در کارآفرینی و کسب و کار

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 3472

به "دستگاه اکسیژن سنج خون ایرانی ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه اکسیژن سنج خون ایرانی ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید